Klik op de knop om ons privacybeleid te bekijken.

Nieuwsberichten

Nieuwsbrief 06-2018

Examinations are formidable even to the best prepared,
for the greatest fool may ask more than the wisest man can answer.
(Charles Caleb Colton)

Hallo leden,

Wanneer jullie dit lezen liggen de processie, kleine kermis en het jaarlijkse schoolfeest weer achter ons. Wisten jullie dat Jean S. en Jean-Marie T. 55 jaar geleden voor het eerst met de fanfare de kleine kermis hebben opgeluisterd? Over de stops onderweg en de staat hunner gezondheid achteraf moeten we discreet blijven. Iedereen die over zijn medemusici nog ander en liefst compromitterend nieuws heeft, mag het ons ook altijd laten weten.

Naar verluidt waren de stops van 2018 ook de moeite waard. Het gerucht gaat zelfs dat, met name op ’t Broek, de kelk tot de laatste druppel is geledigd. Onze dank gaat uit naar ‘Jeker en Moas’ en de ‘Limburgia’, maar ook niet in het minst naar Martin en Lisette. Een schitterende organisatie van de Jonkheid!

De drumband heeft ook weer van zich laten spreken, dit maal door in Hamont-Achel een heel mooie score van 87,45 % te behalen op de Internationale Show- en Marswedstrijd der Lage Landen. Proficiat jongens en meisjes, wij zijn trots op jullie! Net zo trots als op Branco trouwens, die in de muziekschool van Gellik met onderscheiding is geslaagd in zijn eindexamen.

De schoolgaande jeugd begint nu aan de “blok”. Het is wreed als je moet blokken als de zomer komt en er moet gesupporterd worden voor de Rode Duivels. De blokkende jeugd wordt hiermee vriendelijk verzocht alle papier dat ze zullen vol geklad hebben, angstvallig te bewaren tot de eerstvolgende papierslag. Voor onze vereniging is oud papier goud waard. Dat blijkt nog maar eens uit de laatste afrekening die we van de gemeente hebben ontvangen. Dank aan alle papierverzamelaars en -ophalers!

De belangrijkste bijzaak, onze fanfare/drumband, is bijna einde seizoen. Dat vieren we traditioneel met het repetitieconcert, dit jaar op 13 juli vanaf 19 uur. We zorgen voor een lekkere hap, maar wat het precies wordt houden we nog even in petto. Zodra het menu bekend is, laten we het weten met een extra nieuwsbericht. Het wordt in ieder geval weer gezellig!

Het was trouwens ook best gezellig op Pinkstermaandag, zowel binnen als net buiten de zaal. De opbrengst was navenant en dus meer dan bevredigend. Hij of zij die daar (weer) zijn steentje aan heeft bijgedragen, zowel vóór, achter, aan of in de buurt van de toog, wordt hiermee van harte bedankt.

We laten augustus rustig voorbijgaan, maar niet zonder regelmatig het muziekinstrument ter hand te nemen, dat spreekt voor zich. In september moet er immers weer gepresteerd worden, zoals jullie kunnen zien op de onderstaande agenda. Daar zal de “Queen of the Dolomites” ook bij horen. Jullie zijn gewaarschuwd. De “Koningin van de Dolomieten” blijkt Cortina d’Ampezzo te zijn. Bekijk het verder maar eens op de website van Jacob de Haan.

Het bestuur wenst alle studenten een schitterende examenuitslag en alle leden-vakantiegangers en thuisblijvers veel zon en vers gevulde batterijen! En kom vooral gezond weer terug.

Voor de agenda:

• Zondag 24 juni 2018: Concert van Drumband en Fanfare bij de Koninklijke Fanfare De Lauwerkrans Mopertingen. Zoals vermeld in het verslag van de bestuursvergadering is er een kleine wijziging en zal de drumband om 19.00 uur aantreden en de fanfare om 20.00 uur.
  • Vrijdag 29 en zaterdag 30 juni, zondag 1 juli 2018: Muziekkamp in Voeren.
  • Zaterdag 7 juli 2018: Papierslag.
  • Vrijdag 13 juli 2018: Repetitieconcert in Zaal Sint Cecilia. Aanvang 19.00 uur. Bami/Nasi met saté voor € 6,00 per portie.
  • Zaterdag 14 juli 2018: Jaarlijks feestje van de Toneelvrienden in Zaal Sint Cecilia.
  • Zaterdag 4 augustus 2018: Papierslag.
  • Zaterdag 1 september 2018: Papierslag.
  • Zondag 16 september 2018: Concertmiddag in Zaal Sint Cecilia.
  • Vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 september 2018: Teambuildingweekend van de drumband.
  • Zondag 23 september 2018: Uitblazen in Oostende.
  • Zaterdag 6 oktober 2018: Papierslag.
  • Zaterdag 6 oktober 2018: Concert van drumband en fanfare bij de Koninklijke Fanfare De Vrije Burgers Valmeer.
  • Zaterdag 20 oktober 2018: Bal van de Grote Kermis.
  • Zondag 21 oktober 2018: Grote Kermis.
  • Zaterdag 3 november 2018: Papierslag.
  • Zondag 4 november 2018: Nakermis in Kanne.
  • Zaterdag 17 november 2018: Mannensouper in Zaal Sint Cecilia Kanne.
  • Zondag 18 november 2018: Sint-Ceciliamis.
  • Zaterdag 1 december 2018: Papierslag.
  • Zondag 2 december 2018: Sinterklaasfeest in Zaal Sint Cecilia.
  • Zondag 9 december 2018: Concert van onze drumband bij de Seniorenband van de Gele Rijders in Heer.
  • Zondag 23 december 2018: Kerstconcert in Zaal Sint Cecilia.