Klik op de knop om ons privacybeleid te bekijken.

Nieuwsberichten

Nieuwsbrief 10-2018

Het is gemakkelijk om een muziekinstrument te bespelen: het enige wat je hoeft te doen is op het juiste moment de juiste toets aanraken, en het instrument speelt vanzelf.
Johann Sebastian Bach

Terwijl we dit schrijven, vernemen we het overlijden van het muzikale icoon Charles Aznavour in de gezegende leeftijd van 94 jaar.

Het nieuwe seizoen is alweer een eindje gevorderd. De kop is eraf. De Concertdag van 16 september was een succes, niet in het minst op muzikaal gebied. Ons programma mag er zijn. Daar kun je mee onder de mensen komen, bijvoorbeeld bij de Vrije Burgers in Val-Meer en bij Broederband in Zussen op 6 en 14 oktober. En dat terwijl de bezetting toch en nog niet optimaal is. Het is dus van het grootste belang dat we au grand complet bij de genoemde bevriende organisaties op het appel zijn en op de traditionele loopconcerten van de kermisdagen en Sinterklaas. Doe het voor je vereniging en vooral uit respect voor je mede-muzikanten.

Let op Drumband: Om puur organisatorische redenen gaat de Drumband niet mee naar Zussen. Het concert in Zussen is er immers maar in laatste instantie bijgekomen, om Broederband uit verlegenheid te helpen. Vrienden helpen elkaar uit de nood.

Wat onze bezetting betreft, is er hoop op versterking via de basisschool, zij het natuurlijk op middellange termijn. Voor de korte termijn rekenen we op respons op de advertentie in De Buurtkrant. De werkgroep Ledenwerving verdient daarvoor alle steun en waardering.

Over de teambuilding van de drumband in Oostende hebben ons geen echo’s bereikt. We nemen dan maar aan dat die driedaagse uitstap tot grote tevredenheid is verlopen, op de laatste dag na welllicht. Want van het uitblazen in Oostende zijn we niet vrolijk geworden. Het weer deugde niet, maar dat kon niemand verhelpen. Dat laatste kan niet worden gezegd van de gebrekkige organisatie ter plaatse. Hopelijk worden daaruit lessen getrokken. Onze vereniging treft geen verwijt, in tegendeel is een applaus op zijn plaats voor hen die ondanks alles hun stinkende best hebben gedaan om meer te doen dan redelijkerwijs mocht worden verwacht. Dank daarvoor aan alle deelnemers en supporters.

De toneelgroep gaat nu wel degelijk van start, en wel op 3 oktober met de eerste leesrepetitie, en niet op 20 september zoals u eerder was meegedeeld. Bij deze wensen we Jeannine Thijs een spoedig herstel toe.

In Val-Meer op 6 oktober, en onder leiding van Manuel Speth (Harrie is verhinderd), spelen we

• Castaldo Marsch (zie marsenbundeltje)
  • Nabucco
  • Toccata in D Minor
  • Faded
  • Queen of the dolomites
  • Deep Purple Medley
  • Avanti Mars (zie marsenbundeltje)

Ziehier de volgorde van de optredens in Val-Meer en in Zussen:

• Vrije Burgers Val-Meer – 6 oktober
    18u00: KH St.-Cecilia Grote-Spouwen
    19u00: KF St.-Cecilia Kanne (met drumband)
    20u30: Kon. StockheimerH Sint-Elisabeth Dilsen-Stokkem
    21u30: KF De Vrije Burgers Val-Meer

• Broederband Zussen – 14 oktober
    14u00: K.H. Broederband Zussen
    15u00: K.H. De Kristene Gildebroeders Val-Meer
    16u15: K.F. St-Cecilia Kanne (zonder drumband)
    17u30: Harmonie De Volksgalm Zichen

Voor de agenda

• Zaterdag 6 oktober: Papierslag
  • Zaterdag 6 oktober: Concert van drumband en fanfare bij de Koninklijke Fanfare De Vrije Burgers
  • Zondag 14 oktober: Concert van fanfare bij de Koninklijke Harmonie Broederband Zussen
  • Zaterdag 20 oktober: Bal van de Grote kermis
  • Zondag 21 oktober: Grote kermis
  • Zaterdag 3 november: Papierslag
  • Zondag 4 november: Nakermis
  • Zaterdag 17 november: Mannensouper
  • Zondag 18 november:SintCeciliamis
  • Zaterdag 1 december: Papierslag
  • Zondag 2 december: Sinterklaasfeest
  • Zondag 9 december: Concert van onze drumband bij de Seniorenband van de Gele Rijders in Heer
  • Zondag 23 december: Kerstconcert

Je kan onze activiteiten ook volgen op Facebook. Het kan geen kwaad om die activiteiten zoveel mogelijk te delen met je Facebookvrienden. Je weet maar nooit!