Nieuwsbrief 03-2019

Je veux de l’amour
voor mijn vrienden
die ook vanavond weer de weg
naaar mijn optreden niet vinden.
(uit Je veux de l’amour – Raymond van het Groenewoud)

In de luwe periode tussen Carnaval en Pasen, in vroegere devote tijden Vasten genoemd, denken we nog even terug aan vier geslaagde en – zo menen we toch – gesmaakte uitvoeringen van het blijspel “Hoogheid, uw Kameel staat voor”. Eerlijk gezegd, hadden we er vooraf geen goed oog in. Er waren twee kopzorgen: de vraag of dit stuk wel grappig genoeg was en vooral of wij en het publiek Jean wel konden missen. Op vraag één kunnen we nu volmondig “ja” antwoorden. Het antwoord op vraag twee is niet zo simpel. We zien immers nooit graag iemand van zulke waarde afhaken, hoe begrijpelijk ook. Anderzijds kunnen we nu wel zeggen dat ondanks dit gemis, de rollen met verve en bravoure zijn vertolkt. De toneelvrienden kunnen nog jaren voort.

Binnenkort houden we een evaluatie en start het nieuwe seizoen, te beginnen met de antwoorden op de vragen wat? wie? wanneer? waar? en hoe?

Op 2 maart 2019 heeft een team van uiterst enthousiaste vrijwilligers het Peumpeleirebal in goede banen geleid en gehouden. En gelukkig hebben de Peumpeleirs nu ook zelf voor bekwame hulptroepen gezorgd. De avond is dus naar carnavaleske begrippen rustig en beschaafd verlopen, ondanks een halfslachtige poging van een stakingspiket om een brandje te stoken. Iedereen tevreden dus, zo ook zij die na het verdwijnen van de laatste Peumpeleir nog even de zaal te lijf zijn gegaan met brandslang en aftrekker. We hopen dat Margriet ondertussen die 24 urenwerkdag goed heeft verwerkt.

Een periode is nooit zo luw of daar steekt toch weer een komende activiteit de kop op: de spaghettidag van 24 maart. Schrijf tijdig in! Er zijn 2 shiften en je vindt alles erover én een inschrijfformulier op onze website. De prijs blijft belachelijk laag op 10 euro, voor spaghetti à volonté en een dessert. Zeg nu zelf, …

Als u nu toch dat inschrijfformulier gaat downloaden, ziet u op de website ook al de affiche voor de concertavond van 13 april en het gastoptreden van “Les Marteaux”. De organisatie is helemaal in handen van onze jeugd en ietsje ouder. We zijn dus massaal aanwezig. De afwezigen kunnen tot 12 april middernacht een doktersbriefje binnenbrengen.

Het beste nieuws hebben we voor het laatste gehouden. Op 11 maart is Lise geboren, dochter van An Spetebroot en Steven Van Ormelingen, zusje van Eef (een belofte op saxofoon) en kleindochter van Marie-Ange en Jean (een veteraan op bugel) die we natuurlijk niet meer moeten voorstellen. Proficiat aan mama, papa, oma en opa, én overgrootmoeder!